ebs - sista veckan

Idag har jag och Camilla flyttat in i Hannas och Jessicas lägenhet där vi ska bo numera (har jag sagt att jag bestämde mig för att stanna här? Hursomhelst så blir jag kvar i älskade Barcelona i ca en månad till). Känns riktigt awesome. Trevliga flatmates, större dusch med varmvatten, bättre kök med ugn, och dessutom så bor vi numera nästan precis vid Ramblan (mitt i stan). Och nu har vi ett snabbt och fungerande wi-fi! Äntligen, har knappt kunnat använda internet de senaste dagarna. Så tänkte passa på att skriva lite om vad vi har haft för oss de senaste dagarna: 
 
Tisdags:
Vi gjorde väl egentligen inget speciellt, eftersom flairingen var avklarad så körde vi bar och plugg hela dagen.
 
Onsdags:
Provdag. Mådde så dåligt. Så nervös. Äckligt nervös. Typ spynervös. Började med det teoretiska provet vid 10, hoppade över all historia och fakta om spritsorterna och gick direkt på drinkrecepten för att fortsätta öva drinkarna inför bar-examen som jag och Hanna hade vid 10.45 (vi blev alltså hämtade två och två under provet). Bar-examen gick bra fast jag var så himla nervös och skakig. Fick göra en Bellini och ska alltså hälla från jiggern ner i ett champagne-glas och jäklar vad svårt det var att träffa rätt med så darrig hand. Tog det väldigt lugnt för att inte spilla något och det gick bra fram till sista ordern, då fick jag nämligen veta att det var sista beställningen och började stressa och slarva för att få en bättre tid vilket gjorde att jag spillde rejält två gånger. Men men, är sjukt nöjd ändå - 117 av 120 poäng = 98 % och A. Sen in och fortsätta skriva teoriprovet vilket inte gick riktigt lika bra som småproven tidigare veckor. Har så svårt att komma ihåg alla olika årtal... Så missade en del poäng men lyckades ändå precis skrapa ihop till ett A (95 %). Awesome. 
 
Sen på kvällen drog vi ut tillsammans nästan hela klassen för att fira att vi var klara med skolan. Vi hade fått något erbjudande om att komma in på någon exklusiv klubb + komma tidigare och få champagne och sushi innan. Champagnen var god med sushi sjukt äcklig. Ångrar att jag lät de andra övertala mig att prova... Vi hade kul men musiken var rätt dålig. Gick hem relativt tidigt och la mig vid ca 03.00. Tre timmar senare gick jag upp för att vara vid polisen vid 07.00 för att skaffa NIE-nummer som behövs för att arbeta här nere. Köade utanför i ca en timme, blev sen insläppta bara för att få reda på att vi måste ha ett typ anställningsbevis för att få nummret. Så vi måste ha nummret för att få jobb, men ett jobb för att få nummret. Kul va? Vi håller på att kolla upp hur vi löser det här men det är ju rätt irriterande...
 
Torsdags:
Så vi gick hem från polisen och lyckades väl sova ca 3 timmar till innan det var dags att åka till skolan vid 12. I skolan så fick vi bara tillbaka teori-proven och gick igenom det. Sen hem och försöka sova lite till (blev lite dåligt med sömn den här veckan...) för att försöka få lite energi till vår graduation dinner som vi hade på kvällen.
 
Vi började med middag på en restaurang (Makamaka) nere vid hamnen i Barceloneta. Fick goda hamburgare och en jäkla massa att dricka. Körde drinkspel som var askul men riktigt svårt för det var så sjukt många regler:
  • Inte peka (bara med hela handen, armbågen osv. men inte normalt)
  • Inte säga namn
  • Inte säga något med dricka 
  • Måste dricka med fel hand
  • Måste double-tap glaset mot bordet när man druckit
  • Glaset måste stå en fingerlängd från bordskanten
  • När glaset blev tomt var man tvungen att double-tap mot axeln sen mot bordet och sen fylla på det innan man satte ner det på bordet igen
Har helt klart glömt någon. Varje gång man bröt en regel så var man tvungen att drick "två fingrar" på glaset. Vi körde även en frågelek och någon djurlek som var sjukt lätt men alla hade svårt för den, haha! Vill ni ha mer detaljer kan ni läsa om de här
 
Sen gick vi vidare till en bar tvärsöver gatan, Zahara, där vi drack lite Mojitos och shots. Sen till en klubb (Jamboree) inne vid Plaça Reial där vi dansade och hade så jävla kul. Sjukt bra kväll med mina underbara course-mates. Enda tråkiga med kvällen var att jag blev av med min plånbok inne på klubben... Grymt irriterande. 
 


Awesome bilder lånade från Camilla.
 
Fredags:
Var i skolan vid kl 13 för att få reda på våra slutbetyg och våra diplom. Alla var så sjukt slitna efter vår grymma  natt vilket var rätt kul att se haha... Jag lyckades skrapa ihop till average 97 % vilket alltså blev ett A. Så nöjd. Även om jag alltid satsar på högsta betyg så kändes det vid några tillfällen som en omöjlighet. Så jag är alltså rätt stolt över mitt betyg. 
 
 
Sen åkte jag hem men hann tyvärr inte sova något. Hängde med några av de andra tjejerna till en tapasrestaurangen som tydligen ska vara Barcelonas bästa. Åt riktigt god mat, beställde in baguetter med serranoskinka (så grymt goda!), patatas bravas, räkor och croquettes.
 
 
Sen hem till Linn och Camilla och gänget för att lämna en t-shirt som jag lånat av Linn. Stannade där och snackade ett tag, men höll på att somna hela tiden så vi gick hem. Men först sa vi hejdå till tjejerna som skulle åka hem, saknar min dance-soulmate Linn. Bra att hon också bor i Stockholm så vi kan ses när vi kommer hem!
 
Idag:
Efter att ha sovit en hel del så vaknade jag upp fortfarande trött... Kommer ta ett tag innan man blir människa igen. Packade ihop mina grejer och sen åkte jag och Camilla över till vår nya lägenhet. Resten av dagen har vi packat upp, tvättat lite, handlat mat och tittat på film. Ikväll ska vi ut så nu har startat här hemma med att blanda lite Sex on the Beach U.S och Midori Sour. Är så mycket roligare nu när man kan blanda riktiga drinkar istället för att dricka standard vodka och sprite. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0