ny blogg!

Om typ ett och halvt dygn åker jag till Australien! Under tiden jag är där så kommer jag inte blogga här utan på http://australientretton.blogg.se, så vill ni får ni gärna läsa där om vad jag håller på med där nere.
 
OCH KOMMENTERA DÄR FÖR FAN!! Så jag vet att ni lever också! Eller skriv på facebook eller skype eller nåt. Vi hörs! 

nyår och framåt

Här har det varit full ös sen nyår så har inte haft tid att sitta vid datorn överhuvudtaget. 
 
Nyår firade jag nere i Växjö tillsammans med Henrik. Åkte ner på nyårsafton, firade med honom och hans äldre bror och deras vänner, hade jättekul. Åt god mat (minus den fantastiskt äckliga efterrätten, sorbet dränkt i vodka, ingen höjdare enligt mig haha), drack gott och mindre gott och hade det allmänt trevligt med drickspel och musikquiz och annat. Den 2a åkte vi upp hit till Stockholm, spenderade natten här hemma hos mig och dagen efter åkte Henrik till Australien och jag upp till Sundsvall för att träffa mina bästa Barca-brudar. 
 
Så himla kul att träffa lilla familjen igen! Bästa tjejerna. Vi började med att åka ut till Jessicas stuga som låg en bit utanför Sundsvall så jag och Cami fick uppleva lite äkta norrländska skogar. Det var fantastiskt mysigt, åt middag, lite improviserad då vi glömde våra pommes frites hemma hos Hanna, och spelade spel och pratade. Dagen efter åkte vi tillbaka till Sundsvall och på kvällen gick vi ut och åt och sen till det berömda Invito (som vi fått höra så mycket om) för att dricka goda drinkar. Och drinkarna var faktiskt fantastiskt goda, särskilt Hot Passion (passionsfrukt och chili) som Hanna tipsade om, den skulle man ju gärna vilja ha receptet på... Dagen efter turistade vi lite i Sundsvall och åkte bland annat upp på Sundsvall båda berg och beundrade utsikten. På kvällen bakade vi pizza och fick sen även sällskap av några av Hannas vänner. Igår så körde vi go-cart (vi blev totalt krossade av Hannas lill-kusin på tolv år, hon hade mad skills på go-cart alltså...) och laserdome vilket var sjukt kul. Särskilt laserdome, så jävla roligt! Älskar att tävla... Kom tvåa så vinnarskallen blev nöjd hehe. Idag är belöningen löjligt mycket träningsvärk i låren. Dåligt tränad? Ja. 
 
Åkte slutligen hem idag tillsammans med Camilla. Vi hade väl inte den behagligaste resan direkt. Tåget skulle gå 8.02 men det rullade inte in förrän 8.43. Jättekul väntan i kylan. Sen fastnade vi mitt ute i ingenstans för att det var rökutveckling i en tunnel. Väl framme i Stockholm, drygt en timme senare, så stannar vi igen ett par 100 meter från Centralen för då har vårt lok tydligen gått sönder. Soft. Min resa tog åtminstone slut sen i Stockholm, Camilla fick ju åka vidare mot Göteborg sen med ytterligare ett roligt tåg. 
 
Mys-promenad.
 
Hot Passion, så god.
 
Utsikt över Sundsvall.

RSS 2.0