det skulle ju kanske dyka upp en bild här

Inga värda bilder från Åhus whatsoever. Så det får bli en på en boll.


åldersnoja vid 18 års ålder...

Vet ni? Idag är min 18,5-årsdag. Det är helt sjukt vad tiden går snabbt. Om sex månader är jag 19. Galet.
Imorgon är det augusti. Det innebär att det helt plötsligt är samma månad som skolan börjar. Som trean börjar, mitt sista år på gymnasiet. Det är inte bara galet, det är faktiskt rätt deprimerande. Både att skolan börjar snart och skolan snart är över. Alltså att skolan snart är slut är väl inte direkt deprimerande utan det är ju snarare så att jag har ångest över att helt plötsligt ha hela livet framför mig utan att veta vad jag ska göra med det.

Nog om detta. Om drygt en vecka är det äntligen dags för mig och mina vänner att sticka ner till Grekland. Närmare bestämt till Laganás på Zakynthos. Det ska bli så underbart! Njuta av livet fullt ut innan det är dags för allvar igen. Åh vad jag längtar!

Vädret i Laganás. Hur grymt? Och spännande nog så blir det varmare på kvällarna, mellan 30-34 grader. Jag kommer antagligen svettas bort och bli en liten pöl...

ibland känns rubriker riktigt överskattade

Åh vad jag inte har lust att skriva här just nu så vi kör på en liten lista. Sen jag bloggade sist har jag hunnit med:
  • Sett Ali G in da house med ett gäng vänner. Man tröttnar aldrig på den filmen.
  • Vänt på dygnet helt. Eller det kanske är normalt att lägga sig vid 05.00 och gå upp 10 timmar senare?
  • Sett till så att mitt hus ser ut som ett bombnedslag. Det är farligt att ha hela huset för sig själv.
  • Varit på ett förbannat dåligt förkröksställe (Nivå 22) tillsammans med Terése, Louise, Daniel, Viktor och Micke. Förbannat ofräscht, riktigt random priser och varm(!) sprit. Nej tacka vet jag DAAM, där kör vi nästa gång.
  • Åkt vidare med ovanstående till Nype, träffat Daniela och co. och haft grymt kul.
  • Raggat upp en skön grabb med insane dansstil tillsammans med Terése. Han såg nöjd ut i alla fall. Kul grej typ.
  • Blivit ordentligt bränd av någons cigarett. Hata cigaretter, hata rökning.
  • Solat! (observera utropstecknet, hade inte funnits där om solen behagat titta fram lite oftare...)
Och så fick ni en liten inblick i mitt liv.

what do tigers dream of, when they take a little tiger snooze?

Idag har det äntligen varit lite sol och värme så jag har varit vid långsjön med Terése och Daniela. Skönt att få känna att det faktiskt är sommar för en gångs skull. Sen lyckades jag ramla med cykeln på vägen hem. Min påse åkte in i hjulet, så den tvärnitade och jag föll över styret (hoppas ni fattar vad jag menar). Så nu har jag blåmärken över hela låren och lagom tills imorgon lär det nog se ut som jag blivit utsatt för mindre trevliga saker.

Vi såg på Baksmällan i Åhus och nu kan jag inte få den här låten ur hjärnan! Fast den är ju rätt awesome så det gör inte så mycket...

(Hatar när man inte kan "bädda in" youtubeklipp...)


-

Idag samlar jag vuxenpoäng. Har precis varit och "storhandlat", dvs mer än bara lite mjölk eller chips eller liknande, och sen släpat hem alltihopa på bussen (vilket antagligen kommer resultera i träningsvärk imorgon). Nu har jag kvar att tvätta all smutstvätt från Åhus, diska, städa och slutligen laga mat. Dessutom måste jag ringa runt lite till Intersport och min bank för det har blivit lite krångel med ett köp jag gjorde i Åhus. Nå, vad säger ni, hur många poäng får jag?

Ikväll ska jag hem till Ellen och förhoppningsvis kommer de flesta av mina vänner dit också. Har inte träffat vissa på ett par veckor och andra har jag inte träffat sen skolavslutningen!

"JA, den här var skitgod!"

Hemma igen efter fem dagar i ett regnigt Skåne. Fyfan för vädret, som en vän sa; det känns mer som höst än mitten av sommaren.

Var ju då som sagt beachhandboll, och vi var väl mest nere för att ha kul. Åkte bara ner med fem spelare (en avbytare) och av dessa är två lite lagom halvskadade. Men vi gick till B-slutspel i alla fall där vi tyvärr torskade mot Tumba.

Hann även med en del annat, och mycket finns med på bild. Dock tog jag inte så många bilder som jag brukar när är jag är med mitt kära lag, kände verkligen inget sug nu eftersom det var så dåligt väder. Dessutom har min kamera gått sönder. Usch jag har verkligen ångest för det. Visst, jag har försäkring och jag ska lämna in den, men kameran är ju så dyr och det är aldrig kul när något går sönder. Bilderna blev inte riktigt 100, är inte helt nöjd. Ska kolla igenom alla en gång till så kanske det dyker upp någon bild här sen.

Under tiden bjuder jag på en jättefin intervju med mig, Blomman och Ronja. Jag låter verkligen så förbannat bitchig, och det är inte mycket vettigt som kommer ut ur munnen haha!


tio år senare var det slut

Harry Potter. Filmen som förvandlades till en gråtfest. Drog igång på riktigt när Snape dog och därifrån gick det bara utför. Filmen var riktigt bra, men måste säga att slutet förstörde rätt mycket. Det var inte så snyggt gjort. Störde mig egentligen aldrig på det i boken (vilket många gjorde tydligen) men i filmen var det verkligen inte bra. Gick från känslosamt till skrattretande.

Idag har jag postat ett brev. För första gången på hur många år som helst. Märktes verkligen för jag hade inte koll på vad jag skulle göra alls. Tur att mannen på postkontoret var hjälpsam i alla fall. 13 (!) frimärken blev det. Spänning i vardagen är bara förnamnet.

Imorgon är det dags att ta sig ner till Skåne och Åhus Beachhandboll. Ska bli sjukt kul, synd bara att vädret är lite lagom smådåligt. Ska nog ta och börja packa nu.

Hemma på söndag.

snart iväg igen dock

HEMMA! Är så lycklig att det var nästan så att jag fortsatte skriva hela det här inlägget med caps lock aktiverat. Det var bara vetskapen om att det går utför med kvaliteten på inläggen på den här bloggen som stoppade mig.

Hursomhelst så är det verkligen underbart att vara hemma! Att komma tillbaka till civilisationen, vilken känsla! Nej men helt seriöst, det är förbannat att ha möjligheten att träffa vänner, åka till gymmet, åka kommunalt osv. Mer frihetskänsla, jag kan göra det jag vill...
Och idag så vill jag/ska jag:
  • Tvätta och börja packa inför Åhus (åker på onsdag)
  • Chilla galet
  • Laga asgod mat
  • Köra spinning
  • Ladda inför HARRY POTTER imorrn(!!!!!!!!!!!!!!!!!)

en dag kvar...


Näst sista dagen på jobbet idag. Och idag har jag varit grillmaster (hehe). Kiosken var flyttad pga en tävling idag, och vi körde lite special, nämligen grillad korv. Var soft med lite ombyte från den vanliga tråkiga kiosken faktiskt. Och grillad korv har vi ju inte normalt sett, så alla golfare tyckte det var så "himla exotiskt", så jag sålde en jävla massa korvar. Nu ska jag duscha och göra ett försök till att blir lite snygg, för ikväll ska jag på sommarfest! Synd bara att vädret inte är bättre...

men jag är inte bitter

Åh vad jag saknar alla mina vänner just nu! Jag är så trött på alla surkärringar och gubbar nere på golfbanan, så trött på att bli kallad för "lilla Emma" av vår irriterande granne, så trött på alla insekter, så trött på allt! (Även fast det är rätt mysigt här nere i "lagom mängd" om ni fattar vad jag menar...)

Idag är det den 13 juli, vilket kanske inte säger så mycket för vissa, men för oss nördar som följt Harry Potter sen vi var åtta, så är det en stor dag! Idag är det världspremiär för sista filmen. Underbart, men samtidigt lite sorgligt. Typ som när sista boken var utläst, eller när sista sagan om ringen-filmen kom.
MEN! För att komma till poängen här... Vart är jag? Jo i Trosa (där jag få stå ut med tidigare nämnda hemskheter). Kan jag komma hemma och se på älskade Harry? NEJ! Åh en sådan sorg! Så deprimerande! Och när jag väl kommer hem så kommer säkert alla vänner som vill se filmen ha sett den och jag får gå själv... FML.

Dessutom är det molnigt och jag kan inte ens sola. Det är faktiskt riktigt kallt. Känner hur jag blir blekare för varje sekund. Men som sagt, jag är inte bitter.

Filippinsk poster, därför det står 14/7... Hittade ingen bättre. HP<3

med andra ord

Med andra ord! Grymt kul spel! Särskilt för oss vinnarskallar, hehe. Dock lyckades jag aldrig vara med i det vinnande laget... Snyft. Men förbannat roligt ändå!
Nu: sova. Imorrn: jobba från 11 till obestämt. Mycket gäster blir det imorrn imorrn, fullt ös, awesome!

.

Svett har fått en ny innebörd. Igår var kaos, halva Trosa var och käkade hos oss på golfkrogen. Vilket är ju förbannat trevligt för då händer det ju något i alla fall, men lite stressig (och svettigt) var det. Dagens rätt tog slut, så vi tog fram Dagens rätt 2. Och den tog slut med. Underbart.

Fyfan vad trött jag är nu. Är glad att jag inte har ett jobb där jag bara sitter inomhus hela dagarna, som det är nu får jag ju typ vardagsmotion x 1000 på köpet, men mina fötter hade nog mått bra av att få slippa springa omkring 7-8 timmar utan stopp. Så jag är glad att jag är ledig imorrn, hoppas på sol och lika varmt som idag så man kan sola och baaada!

"det finns personer som tycker att du är lite knäpp"



Tog ett yrkestest http://www.jobbafrisk.se/yrkestestet.php, och tydligen borde jag bli polis. Nja kanske inte, men beskrivningen "Sådan är du" stämde väl hyfsat.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Ska på pilates med Ellen ikväll och sen åker jag tillbaka till Trosa. Kanske kan få tag på någon man inte träffat på ett tag nu?

now i only need the sun to shine

Har precis beställt hem två nya bikinis från nelly.com. Har varit på jakt efter snygga bikinis i evigheter, vill ha färgglada då jag mer eller mindre bara har svarta... Men jag har inte hittat någon i butik så jag provar att beställa hem, ingen aning om de kommer passa dock.

Bild: http://nelly.com

Nu är ju modellen löjligt smal, eller i alla fall smalare än vad jag är. Så jag får väl se om jag behåller dem eller inte...

honey i'm home

For now åtminstone. Är ledig idag och imorgon så jag valde att åka hem, det är ju ändå dåligt väder. Så idag ska jag bara njuta av att jag slipper oroa mig för alla insekter, slipper leva ihop med min familj på en löjligt liten yta (missförstå mig inte nu, jag älskar min familj, men jag är en människa med stora behov av eget space...) och bara vara göra ingenting helt enkelt.
Ikväll blir det spinning med bästa Ellen, underbart! Har längtat efter att träffa både henne, och spinningcykeln faktiskt (hehe).

blueberries and wild strawberries


RSS 2.0