little dragon - twice


and in the spring i shed my skin and it blows away with the changing wind

Körtelfeber.


Ordet (tillståndet) som sammanfattar mina senaste veckor. Också anledningen till varför jag inte har skrivit något sen sist, jag har varit allmänt bitter och tyckt synd om mig själv.


Började redan några dagar efter sista inlägget för 2 ½ veckor sen, kvällen vi var hos Ellen och hade supermysig tjejmiddag. Sen blev det värre dagen efter och ändå släpade jag mig iväg till Viktor och käkade tacos med mina vänner, ville ju träffa dem innan jag stack till Gotland i ett par veckor. Väl på Gotland blev det om än möjligt ännu värre och efter ett par dagar med feber, trötthet, ont i huvudet, svullna ögonlock och ont i rygg och nacke så började jag även få lite ont i halsen. Så hypokondriker som jag är så fick jag för mig att ta en titt med ficklampa ner i halsen och det var ju mindre mysigt. Stor halsmandel som var svart (SVART), gul och vit. Panikångest och besök på vårdcentralen. Efter äckligt blodprov (ja jag grinade. Mycket.) så konstaterade den något snurriga läkaren att jag fått körtelfeber. Kul. Inte nog med att jag mådde allmänt kasst, fick även veta att jag inte får anstränga mig fysiskt på ca 2 månader för då kan det tydligen bli kaos med organen (sprucken mjälte, trasig lever).


Fast jag är ändå glad att jag (peppar peppar) har fått en ganska mild version av körtelfeber. Jag mår hyfsat okej, har fortfarande ont i halsen men febern är borta och jag kan leva hyfsat normalt. Men det som är surt är att jag inte har kunnat hänga med mina vänner till Visby på kvällarna (alkohol och dans är big no-no, även om läkaren sa att något glas vin går bra) och ej heller kunnat träna något. Jag hade ju faktiskt hoppats på att kunna komma igång lite och kanske vara lite mer vältränad lagom till Barcelona. Suck…


Annars har veckorna hittills bjudit på lite blandade aktiviteter. Sommaren det här året är ju som det är, så det har blivit en hel del timmar i soffan med datorn och Grey’s Anatomy-boxen, men de sista dagarna har vädret slagit om och det har varit jättevarmt. Så det har blivit lite strand med sol och bad faktiskt. Även lite after-beach och lite middagar med vänner har det blivit. Igår var det faktiskt så varmt att vi kunde sitta ute och käka till kl. 23.30 (antagligen längre om vi inte valde att börja röra oss hemåt då). Underbart, och jag hoppas verkligen att värmen och solen kommer tillbaka till v.33 då jag ska hit igen med (nästan) alla mina vänner.


 



Florence + The Machine – Rabbit Heart (Raise It Up)


all i need is a bitter song to make me better. much better

Har haft en riktigt awesome dag med Madde och Lindahl idag. Trots att vi har känt varandra i typ 10 år har vi varit väldigt dåliga på att ses utanför handbollen. Och det är helt klart dags att passa på nu eftersom vi allihopa bokstavligt talat snart är på väg till olika hörn i världen... Madde sticker till USA i höst, Lindahl till Australien i vinter och jag är kvar i Sverige. Ett tag till i alla fall, sen är ju planen att jag också ska ta mig down under nästa höst. Fan vad jag kommer sakna dem. Får försöka hålla kontakten på något sätt, konstaterade dock att det kan bli krångligt att skypa med tanke på tidsskillnaden haha...


Butterfly Boucher – A Bitter Song

intro

Dagarna sen jag kom hem från Göteborg har alla sett mer eller mindre likadana ut. Jag går upp sent, käkar något allmänt onyttigt till frukost/lunch och sitter sen i soffan och tittar på (läs: plöjer igenom) Grey's Anatomy. Ligger just nu i mitten av säsong 3, fantastiskt bra serie! Sen att jag varje dag går och lägger mig med planen att gå ut och gå ett varv runt Långsjön dagen efter, och sen faktiskt inte gör det, behöver vi ju inte prata om. Jag börjar få slut på ursäkter varför jag inte ska göra det, så det är väl bara att ta tummen ur innan jag växer fast i soffan...

Nu är det dock slut på slöandet ett litet tag och det började redan idag. Åt middag inne i stan och gick sen på bio med ett par vänner. Vi såg "The Amazing Spider-Man" och den var faktiskt riktigt bra! Och så har jag numera en liten kändis-crush på Andrew Garfield, haha! Sjukt kul att vi, tre stycken tjejer som är lite för gamla (två 19-åringar och en 20-åring), gick omkring och betedde oss som några 13-åriga fan-girls efteråt. Snygg, rolig och skön karaktär, vad ska man göra? Självklar crush.

Imorgon ska jag iväg och träffa Madde och Lindahl på dagen. Sen på fredag är det tjejmiddag hos Ellen + eventuell utgång och på lördag ska vi till Viktor och käka tacos. Awesome att få träffa alla lite för sen på söndag sticker jag och familjen till Gotland ett par veckor. Just nu är planen att vara där till 7 augusti, men jag får se, kanske åker hem tidigare. Ska försöka skriva lite (mycket) om Partille också när jag hinner och har lust.

Nu: mer Grey's!


The xx – Intro

-

Har spenderat den senaste timmen med tårarna som mitt enda sällskap. Fyfan. Räddningen nu blir min stora Grey's Anatomy-box så jag får grina åt andra människors skador och död istället. Jag får berätta Partille en annan dag, just nu är jag alldeles för trött, med ett tungt huvud och sliten själ. FML.

mot göteborg

Nu sitter jag på tåget mot göteborg tillsammans med mina brudar. Det blir en lång resa, vi är framme ca 14.00. Sen ska vi försöka ta oss till skolan med spårvagn och ikväll blir det Liseberg. Imorgon drar matcherna igång och så är det invigning på Scandinavium och grejer. Den här veckan blir nog awesome!

you say that it's all right with words that soon will be forgotten

Det slutade med att vi blev 5 st som kollade på film sent igår kväll/natt, på min extremt dåliga dvd-spelare. Den är rätt gammal och börjar ge upp nu... Mysigt var det ändå.

Idag blir det packning och fixning inför Göteborg. Är klar med all tvätt och har skrivit packlista så nu ska jag bara sticka iväg och köpa de sista småsakerna som saknas. Fick skittråkiga nyheter när jag vaknade imorse, Madde som är min "tränarkollega" har blivit jättesjuk så jag får åka själv med tjejerna imorgon. Stackarn. Inte kul att missa Partille. Förhoppningsvis mår hon bättre och kan komma ner senare under veckan. Alla får hålla tummarna på att hon blir frisk!


Adrian Lux feat. Joakim Berg– All I Ever Wanted

RSS 2.0