!!!!!!!

NU DRAR VI!!! London nästa, ska bli galet kul! Och imorrn är det MUSE på wembley *bigsmile*. Kommer bli grymt. För att visa hur grymt kan ní ju få läsa om hur det var på hovet i oktober. Tillbaka på söndag!

Saxat från min gamla blogg:

Precis som rubriken (rubriken var: svårt att hitta ord) säger har jag svårt att hitta några bra ord för att beskriva MUSE spelning igårkväll. Finns helt enkelt inga tillräckliga. Jag kan bara helt enkelt säga att dom ÄR världens bästa liveband, och jag kommer antagligen tycka det tills jag dör, för jag tror fan inte att det går att överträffa. Möjligen när jag ser dom nästa gång (för det ska jag göra, flera ggr om jag får bestämma). Om jag kunde återuppleva gårdagskvällen varje kväll i resten av mitt liv skulle jag göra det. Absolut.

Hovet som arena var faktiskt väldigt bra. Visst hade det varit häftigt att vara på en enorm arena som tar typ över 30000 pers eller ngt, men Hovet med sina 9000 platser räckte gott och väl. Man kom väldigt nära, och vi som hade fått tag på grymt bra sittplatser hamnade inte mer än typ 15 m från scenen. Man såg sjukt bra helt enkelt.

Konserten inleddes med att grabbarna kom in och spelade första Exogenesis symfonin, samtidigt som scendelarna de stod på (tre st, en var) höjdes upp flera meter. Dessa "platåer" höjdes sedan några ggr till under konserten. Showen var helt otroligt bra, med lasers, bildskärmar, rökeffekter m.m. Dom spelade BARA bra låtar, till och med låtarna från deras nya album som jag inte har varit speciellt förtjust i innan blev bra igårkväll. För MUSE är helt enkelt bättre live än på platta. Helt sjukt. Dom är så jävla grymma musiker, alla tre, och Matt's röst är ju bara för mäktig. Var orolig att hans röst skulle ha blivit sämre nu eftersom han är äldre än när dom började (konstigt va? hehe) men den var helt otrolig. Fattar inte hur man kan sjunga så.

Spelningen kändes självklart för kort (1h 45 min) och efter dom två extranummrena blev det lite tomt, det var nog ingen som ville gå hem. Vi valde dock att stanna kvar och köa för att köpa varsin tour t-shirt, vilket tog typ lika lång tid som själva konserten, haha, och då ville alla gå hem. Fick ändå tillslut tag på en tröja, fast i herrstrl S, ända damstrl som fanns kvar var också S och den såg ut att passa på en 5åring. Men jag är jävligt nöjd ändå! Går liksom inte att vara efter igår, jag tror faktiskt att till och icke musefans skulle ha uppskattat det, eftersom det var en så jävla grym show.

Expressen gav dom 5 getingar

Låtlista (tror den stämmer):

Exogenesis: Symphony, Part 1: Overture
Uprising
Resistance
New Born
Map of the Problematique
Supermassive Black Hole
Guiding Light
Interlude
Hysteria
United States of Eurasia
Cave
Unintended
Undisclosed Desires
Starlight
Plug In Baby
Time is Running Out
Unnatural Selection


(extranummer:)
Stockholm Syndrome
Knights of Cydonia


MUSE 24/10 - 09 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0