in my dreams i'm dying all the time

Tillbaka till allvaret, och inte fan vart det någon mjukstart inte. Började dagen med Färg, Form och Stil där vi gick igenom lite om hur frisyrer/smink/kroppsideal har förändrats genom tiderna. Sen blev jag sminkad i en 50tals-make up som faktiskt blev rätt snygg, men jag är inte så bekväm i röda läppar och särskilt inte i skolan så jag tog bort det... Resten av skoldagen (som tack och lov inte var så lång) lyssnade vi på en kille som berättade lite om hans egna erfarenheter av Israel-Palestina konflikten. Var faktiskt väldigt intressant, om jag fattade det rätt så var han själv jude och hade både bott och hälsat på nere i Israel (och även i Palestina). Min egen åsikt om allt det där? Jag tycker att det helt ofattbart att man kan förtrycka människor på det sätt som palestinierna blir. Även om jag kan förstå israelerna till en viss gräns.
Efter skolan åkte jag och klippte mig. Min bror hängde med, hans första gång hos en riktig frisör. Det vill säga första gången han har en riktig frisyr och inte bara snagg. Det gillar vi. Sen direkt till Huddingehallen för två (TVÅ...!) pass på gymmet. Det var dock ett för mycket för min otränade kropp, spinningen gick bra men när vi skulle köra core direkt efter så sa kroppen nej och jag orkade bara inte. Så jag ska nog köra ett pass/dag framöver, åtminstone tills jag blir stark nog att köra två.

Nu blir det plugg, love it!

Bild på mig och mitt smink från idag. Och jag ser verkligen inte ut som jag men men...


Moby – Porcelain

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0