vilken stad bor du i?

Stad och stad... Jag bor i Huddinge, en förort söder om Stockholm. Och även fast det bara är 1-2 pendeltågstationer efter Älvsjö så verkar det som om många stadsmänniskor inte har ngn aning om vad Huddinge är och ligger. Hursomhelst så är Huddinge rätt soft, själv bor jag 10 min från pendel och gångavstånd till tunnelbana. Så det är nära till centralen men ändå lite utanför, vilket är rätt skönt, särskilt på sommaren.

Har inte planerat att bo här hela livet men jag har verkligen ingen aning om vart jag hamnar. Snackar vi Sverige så har jag svårt att se mig bo långt ifrån Stockholm men man vet ju aldrig vart studier/jobb/människor/annat tar mig. Annars så kanske jag hamnar i Australien på the Sunshine Coast om typ 2 år, då en vän försöker dra med mig dit för tre års studier... Och jag kan ju inte säga att jag är helt motvillig, sol, värme och kängurur, vem säger nej till det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0