i want to live close to you

Fotokursen har flytit på bra idag också. Det är så förbannat mycket roligare att fota nu när jag kan styra kameran själv i stället för att använda den klassiska "sikta-och-tryck"-tekniken. Varför har jag väntat så här länge med att gå en sån här kurs?! Var iväg och fotade vi Långsjön tidigare ikväll och hade nog stannat kvar och sprungit runt med min kamera bra mycket längre om det inte var för att jag var hungrig och sjuk...

Idag har vi i alla fall fått lära oss mer om bländaren och långt och kort skärpedjup. För att vara väldigt pedagogisk tänkte jag visa vad det är:

Vänster: kort skärpedjup. Höger: långt skärpedjup

Vi snackade även en del om fokus, fokuspunkter, ljusstyrka, objektiv och en hel del till. Nu ska jag maila in dagens uppgifter, sen dyker de upp här också.

Annars idag så har jag haft fysträning med mina småbrudar. Det var typ som det brukar vara när vi kör fys, en del kör gärnet och kommer tillbaka från löpningen helt slut, andra kommer tillbaka och klagar på håll eller annat fast de inte är i närheten så trötta som de förstnämnda. Roligt det där. Tror nog att det handlar mer om förmågan (eller oförmågan kanske) att ta ut sig. Ska faktiskt bli kul att åka på KUL-helgen nu i helgen, de är rätt sköna mina tjejer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0