vad skulle jag göra utan min kamera?

Första dagen på fotokursen avklarad. Det var rätt awesome faktiskt. Blandade föreläsningar med praktiska övningar. Vi gick igenom själva kameran, hur den är uppbyggd, lite om de manuella programmen (P, S, A och M), ISO, slutartid, bländare, bildkomposition m.m.

Det är bara tjejer på kursen och jag är äldst. Det är ytterligare en 93a, men hon hade inte fyllt 18 än. De flesta är 14 och 15, och i vissa fall märks det att de är 4 år yngre. Lite jobbigt men det funkar.

Nu ska jag maila in dagens foton till vår föreläsare, Emma Svensson. Jag blir grymt inspirerad av henne förresten, hon är bl a konsertfotograf och startade rockfoto.nu för några år sen. Fyfan vad grymt att kunna leva på sin kamera, skulle ju inte banga på att göra det. 
Hon fotade Muse när de var i Sverige och spelade på Circus 2003. Är hyfsat avundsjuk om man säger så, även fast jag var en liten plutt på 10 bast då. Hennes portfolio hittar ni HÄR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0