baby you're gonna lose

Dagens positiva: jag lyckades äntligen genomföra mitt NP-tal. Det blev alldeles för kort, rösten darrade och jag var sjukt nära att börja gråta mitt i när jag pratade om hur jag skadade knät, men det gick ju i alla fall. Och jag är nöjd faktiskt, att jag lyckades stå själv och hålla tal är en stor bedrift för mig.

Dagens negativa: En av våra UF-lärare tog sig en titt på vår affärsplan och hittade massa saker som vi kan förbättra. Med massa menar jag verkligen massa, alltså galet mycket. Hela AP:n var full med rödmarkeringar. Och med förbättra menar jag inte att själva innehållet är dåligt utan att språket tydligen kan förbättras. Jag är egentligen inte förvånad, man blir så "hemmablind" när man jobbar med sin egen AP i över en månad. Och även om det är himla schysst av vår lärare så blir jag ändå så otroligt irriterad. Jag har jobbat ihjäl mig med layouten (6 1/2 h söndag kväll, från 8.30 måndag morgon till 02.30 tisdag morgon - med avbrott bara för en svenskalektion, lunch, en bussresa hem och middag). Jag vill verkligen inte ändra i den, för ändrar man lite i texten kan allting hoppa runt en massa. Jag orkar inte. Jämför det med att en viktig uppsats du har slitit med försvinner från datorn och du måste börja om, eller något spel där din sparning försvinner. Blä.

Dagens "suck": I morgon är det dags för SvB NP: skriftlig del. Vi får sitta mellan 8.30-13.30 och rekommenderas att ta med matsäck. Bara det faktum att vi har möjligheten att sitta 5 timmar ger mig ångest. Press? Ja.

Dagens äntligen: Äntligen ska jag ta mig tid att läsa sista Eragon-boken (nörd). Även om jag har skolarbete att göra, för det är jag fan värd. Man mår inte bra av att bara jobba hela tiden. Så, äntligen ska jag ha lite ledig tid.


Muse – Plug In Baby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0