känslan av ångesten som smyger på den sista lovkvällen

Och så var även det sista höstlovet slut. Ett helt okej lov blev det, med en resa till Rom, halloweenfest och umgänge med vänner. Och plugg såklart...

Rom var mysigt. Varmt, man kunde gå i t-shirt på dagen och äta ute på kvällen. Förbannat mycket folk var det dock, men så är det väl alltid i storstäder. Köer till "allt som man måste se", det vill säga Peterskyrkan, kupolen, Colosseum m.fl., och packat med människor när man väl kom in. Maten var god, jag borde nog antagligen bo i Italien istället för Sverige, maten där nere passar mig bättre. Mozzarella och prosciutto, pasta pesto alla genovese, pizza osv. Shoppingen var dock inte så jättekul. Väldigt elegant, men i mina ögon alldeles för "damigt".

Nu ska jag fortsätta plugga, vilket jag borde ha börjat med tidigare under veckan, men vem orkar? Istället kommer jag drunkna i allt som ska göras den här veckan. Och ingen sovmorgon blir det i morgon heller, börjar egentligen inte förrän 12.05, men så fick man ett mail från chefen att ett företagsmöte är inbokat i morgon kl.08.00. Underbart, men vad gör man inte för företaget? Ska man bli bäst så ska man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0