sjung om studentens lyckliga dag

Haha! Bli bättre på att uppdatera här? Ja det skrev jag ju för två veckor sen... Varför är det så sjukt svårt att hitta tid för att skriva? Jag verkar i alla fall ha några få trogna läsare som tittar in här lite då och då, hej på er och förlåt att jag är så hopplös!

Såklart har massa saker hunnit hända sen sist. Mest skolarbete tyvärr... Men igår var det mösspåtagning för oss studenter! Det var otroligt kul och mysigt. Vi hade ju en himla tur med vädret, sol och jättevarmt! Att kunna sitta utomhus i linne kändes fantastiskt med tanke på att de senaste veckorna har man fått varva skinnjackan med vinterjackan...

Så igår samlades alla Sjödals treor på baksidan av skolan för mösspåtagningsceremonin. Kören sjöng några sånger, rektorn höll tal och vi sjöng Studentsången som såklart ingen kunde text eller melodi till. Rektorn plingade i en liten klocka och vi tog på oss mössorna och plötsligt är vi verkligen studenter. Från och med nu får vi ha på oss mössorna varje dag (om vi skulle vilja).

Därefter var det stress till tåget och in till medis för att göra sällskap med alla andra studenter i Stockholm. Ingen överdrift här inte, ALLA studenter åker in till medis efter mösspåtagningen. Vi hade tur och lyckades få ihop ett stort långbord för hela klassen + några från andra smek. Och det var så himla mysigt att sitta där tillsammans i solen och njuta av sällskapet, dagen, lyckan och framtiden. Och såklart cider, vin och öl, haha! Hade kameran med mig (måste börja "dokumentera" allt som händer!) och ska försöka få till en bildbomb här senare. Under tiden bjuder jag på en bild på mig och Micke som Carro har tagit:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0