visst var det idag jesus dog? eller?

Jaha. Långfredag då. Halva dagen sov jag bort, så sjukt skönt. Sen lunch (eller vad man nu ska kalla det när äter vid kl.14.30...) hos farmor. Lite quality-time med den äldre generationen och jag lovade mig själv att när jag blir gammal ska jag inreda mitt hus minimalistiskt och gå mot pensionärsströmmen. Inga tusen påskkycklingar och matchande gula gardiner för mig.

Sen hem till huset med världens huvudvärk så jag sov lite till. När jag vaknade så var föräldrarna var ute och röjde på tomten, fick lite dåligt samvete så gick ut för att hjälpa till. Men fastnade vid "brasan" där vi/de eldade upp allt skit och värmde mig istället. Bra jag är.

Vädret är skit här nere. Men det snöar i alla fall inte som jag hörde att det gör i Stockholm. Men det hade varit trevligt med lite sol, i alla fall inget regn/snö. Imorgon fortsätter vi med storstädningen på tomten nämligen. Om det inte snöar/spöregnar då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0