kent, sjöhistoriska 2012-08-19


22 augusti 2009 blev jag kär. Då såg jag ett av mina favoritband, Coldplay, live på Stockholms Stadion och ända sen dess har jag älskat konserter. Musik ska absolut upplevas live för man får så mycket mer än bara musiken. Så många intryck, så många känslor. Jag älskar det.

Därför har jag sen ett tag tillbaka varit extremt lycklig för den här hösten/vintern kommer jag gå på fyra konserter (fem om räknar Swedish House Mafia) med några av mina favoritartister/band. Först ut var Kent som jag såg i söndags på Sjöhistoriska på Djurgården.

Var där med det största Kent-fanet jag känner, Lindahl, och det var stört bra. Vi kom till Sjöhistoriska ca 15.30 och började köa fram tills insläppet 18.00. Väl inne på "arenan" så valde vi att köpa mat och satte oss sen i gräset och käkade. Sjöhistoriska är förresten ett supermysigt ställe och fantastiskt för konserter. Enda tråkiga under kvällen var att någon timme efter insläppet så började det spöregna (ingen överdrift) och eftersom vi bara hade ett litet paraply att dela på så blev vi såklart genomblöta. Helt sjukt vad mycket det regnade! Så att sitta och vänta i ytterligare någon timme i dyngsura jeans var ju ingen höjdare men när Kent väl kom på scen vid 21-tiden så glömdes det bort snabbt.

Kent var awesome som vanligt. Förutom att de sjöng och spelade grymt så hade de även en stört bra ljusshow. Allt var så jäkla bra. Jag gillade när de spelade deras "halvgamla" låtar mest (eftersom de är dem jag är typ uppväxt med) men även deras nya låtar var asbra, även fast jag knappt lyssnat på den senaste skivan för jag lite halvt har ratat den. Så bra är livemusik, låtar som jag tyckte var mindre bra tycker jag är awesome efter att hört dem live.

Efter konserten försökte vi och alla andra 1000-tals människor ta oss hem. Vi hade tur nog att komma på en buss (och även få sittplatser, hallelujah!) men eftersom det var fruktansvärt många bilar och ett fantastastiskt stoppljus som släppte igenom ca 5 bilar i taget så tog det oss ca 45 min att rulla 250 m. Segt. Missade tunnelbanan och orkade inte vänta en halvtimme så kvällen slutade med en taxitur hem med Sveriges mest pratglade taxichaufför!
Trackback
RSS 2.0