2012-12-29

Nu äntligen fungerar min dator igen! Tillslut dog laddaren helt så jag fick beställa hem en ny från Apple och det tog några dagar, på grund av julen skulle jag tro. 
 
Min jul har varit jättemysig. Jag är ärligt talat ingen riktig julmänniska, jag är inte den som går runt och myser och längtar efter julstämmning så fort det börjar närma sig december, men det är ju alltid trevligt att träffa släkt och vänner. Den 23e så gick jag och pappa och köpte gran, allt enligt tradition. Det vill säga; köpet får ta max 15 sekunder. Vi fick faktiskt tag på en rätt fin gran i år, lite tråkigt faktiskt. På kvällen åt vi första julskinkan (+ övriga familjen åt såklart annan julmat också). 
 
Julafton firades här hemma med familjen och mormor och morfar. Samma gamla vanliga, glögg, Kalle Anka, middag och sen julklappar. Enda skillnaden iår var att det låg väldigt få julklappar under granen. New York-resan var ju vår julklapp. Men jag fick faktiskt en plånbok (för min är rätt värdelös) och en trisslott (nit). 
 
På juldagen åkte vi ner till Trosa och åt kalkonmiddag. Fantastiskt gott i vanlig ordning, lätt den bästa maten under julen! Vi var femton personer och tre hundar så det var världens drag. 
 
Annars sen dess har jag hunnit med ett återbesök hos tandläkaren (allt såg bra ut och jag har tydligen gjort ett bra intryck då tandsköterskan sa: "här kommer positiva Emma" när jag kom in i rummet...), tagit första vaccindosen mot Hepatit A och B och fikat med Ellen. Annars har jag inte gjort så mycket. Både skönt och segt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0