dom 999 saker jag aldrig skulle göra, dom vägs upp av 999 värre saker jag redan har gjort

Det var fantastiskt underbart att ha Henrik här! Och väldigt overkligt, jag menar, från att ha setts mestadels i hans lägenhet i Barcelona till att ha honom boende här hos mig och min familj i ett par dagar... Men åh så underbart!

I dagarna har jag också bestämt mig för att flytta till andra sidan jordklotet. Den 14e januari åker jag till Sydney i minst tre månader! Henrik har fått jobb där nere så i sann yolo-anda (hehe) så har jag bestämt mig för att åka dit. Har planerat att åka till Australien väldigt länge nu (har alltid tillsammans med Nya Zeeland varit mitt drömresmål), har tid, råd, lust och slipper sitta här hemma i kalla Sverige ett tag så det känns helt rätt. Igår fick jag mitt visum godkänt och idag bokade jag flygbiljetten (bara enkelresa) så nu jävlar ska jag ner och göra Sydney osäkert! Eller nåt, hehe... Planen är i alla fall att försöka få ett schysst jobb som bartender alternativt servitris i Sydney de första månaderna, därefter får vi se vad som händer. Har några ställen som jag vill se och besöka som till exempel Whitsunday Islands, Great Ocean Road, Fraser Island, Great Barrier Reef och några städer längs med östkusten. Uluru/Ayer's Rock skulle vara coolt att se också men inget måste. Som sagt, får se vad som händer...

Först måste jag överleva flygresan på 29 timmar och 20 minuter. Stockholm-Peking-Shanghai-Sydney. I Shanghai måste jag dessutom lyckas byta flygplats, för Shanghai har tydligen två och givetvis landar jag på ena och flyger sen från den andra. Jag hoppas på att det finns någon shuttle bus mellan flygplatserna. Försökte googla på det och kom in på flygplatsernas hemsidor men den finns bara på kinesiska. Lovely. Äsch det går nog bra, har ca sex timmar på mig... Soft äventyr på egen hand ju, maxad spänning i vardagen!

Alltså det här är så jävla spontant för att vara mig. Vad fan har hänt med mig det senaste året?! Helt galet. Skulle ju normalt sett planerat en sån här resa i typ ett år innan. Okej det har jag ju i princip redan gjort, jag har ju planerat en Australien-resa ett bra tag men jag har alltid tänkt att åka på hösten och köra NZ först för att sen komma till Sydney lagom till december och nyår. Och inte riktigt åka så här som jag gör nu, utan några riktigt konkreta planer, bo på hostel själv ett tag m.m. Men jag har tydligen lärt mig att tänka om, framsteg!


Kommentarer
Postat av: Sophia

Du glömde ju faktiskt det viktigaste stället på listan!
Och det här kommer bli så jävla bra (jag känner det i magen) och jag är glad att du är så himla glad <3

2012-12-23 @ 15:03:14
URL: http://sunshinesophia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0