sharm el sheikh

Hemma igen!
 
Självklart blev inte veckan i Egypten så hemsk som jag fick det att låta i förra inlägget... Det var lite för mycket på en gång då och alla tusen känslor, för lite sömn, för mycket resande och pms fick det att bli allmänt kaos i min kropp. Jag står dock fast vid att det inte alls var rätt plats för mig just då. Visst har jag haft supertrevligt med mina vänner och det är klart att det har varit nice med sol och bad, men jag hade nog uppskattat det mer vid ett annat tillfälle. Och jag hade nog hellre velat vara kvar i Barcelona ytterligare en vecka, och fått säga hej då till den fantastiska staden tillsammans med mina underbara flatmates istället för det snabba (gråtfyllda) hej då som det blev... Men men.
 
Varmt och skönt har vi haft i alla fall! Hotellet var faktiskt riktigt fräscht, men har konstaterat att charter och all inclusive verkligen inte är något för mig. Men nice strand, bra pooler och fräscha hotellrum var det. Men som sagt, hade klarat mig utan alla organiserade gruppaktiviter, alla övertrevligare hotellarbetare och alla barnfamiljer. Och maten var ju inte den roligaste. Men å andra sidan så var resan väldigt billig ändå så på ett sätt var det ändå bättre än jag hade väntat mig. 
 
För det mesta har vi hängt vid stranden eller poolen bara hela dagarna och sen ätit middag på någon av restaurangerna. Läste ut Fifty Shades of Grey (som konstigt nog var rätt bra trots ganska intetsägande handling) och har tagit det allmänt lugnt. Enda undantaget var i onsdags (tror det var i onsdags i alla fall hehe...), då vi åkte ut med båt till nationalparken Ras Muhammad och snorklade i korallreven. Rätt soft upplevelse, men vi var i vattnet väldigt länge (båten släppte oss och guiden och sen plockade de upp oss efter drygt en timme) och jag fick självklart kramp i min fot och mitt cyklop läckte in vatten sista halvtimmen... Lite segt, blev lite svårt att fokusera på den fina miljön. Så jag tröttnade lite (snorkling kanske inte riktigt är min grej heller) och valde sen att stanna kvar på båten och njuta av solen när man hade möjlighet att hoppa i vattnet igen. 
 
Jag och Ellen gick även på hotellets spa och fick pedikyr. Jag har nog aldrig haft så välmålade tånaglar. Spa-människorna var väldigt fascinerade över att jag valde det enda blåa lacket de hade (man kunde välja på ca 30 lack och ungefär 27 av dem var rosa eller röda). Ska det va så ska det va. Och jag har ju alltid föredragit blåa och gröna lack. Grabbarna gick dagen efter och fick man footcare (med betoning på MAN, tro inget annat!), de hade samma kvinnor som vi hade och de pratade tydligen fortfarande om mina blå tånaglar. 
 
Nu ska jag snart gå och lägga mig tror jag, är sjukt trött och seg från flygresan. Börjar bli lite trött på flygplan vilket är lite oroväckande eftersom jag om fem dagar sitter på ett flyg mot New York. Helt klart dagens i-landsproblem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0