två visdomständer fattigare nu

Segt med uppdatering här i vanlig ordning, men laddaren är fortfarande lite halvtrasig och dessutom har de senaste dagarna varit lite omtumlande, förvirrande och jobbiga så jag har inte riktigt orkat skriva... 
 
Hursomhelst kom jag ju hem från New York tidigt i tisdags morse (skriver mer om det i ett annat inlägg). Sen dess har jag egentligen bara tagit det lugnt här hemma... Det har varit segt och jag har varit sjukt rastlös men har ärligt talat inte känt för att göra något annat. Enda undantaget var i fredagskväll då jag först hade ett gäng vänner här på lite förkrök och sen gick vi på Nype för att fira Ellens och Carros födelsedagar. Kul kväll, bra sällskap men under min tid i Barcelona måste jag ha förträngt vilka idioter de flesta svenskar (läs: stockholmare) är ute på krogen. Otrevliga jävlar. Och hur onödigt hög musiken är. Klart det ska vara hög musik, men jag föredrar ändå att kunna kommunicera lite i alla fall. Ja, det där var nästan lite pensionärsvarning, jag kan leva med det...
 
Idag så har jag hunnit med en hel del. Efter en natt med nästan ingen sömn alls så gick jag upp tidigt, åkte med mamma in till stan för att klippa mig (så skönt!) och sen direkt till Polisen i Flemingsberg för att fixa nytt ID-kort (mitt blev ju stulet i Barcelona). Man blir ju sällan nöjd med kortet på ID/pass/körkort (om man inte är lika dålig som jag som inte har något...), men detta kort tog nog priset. Haha! Aja, orkar inte bry mig så mycket. 
 
Sen till dagens höjdpunkt, tandoperation. Tog bort två visdomständer, uppe och ner på vänstersida, och det var allmänt obehagligt såklart. När jag tog bort en på andra sidan i våras så fick jag lugnande innan för jag var nervös men tyckte inte att det blev någon skillnad så jag struntade i det den här gången. Det var dumt. Spenderade större delen av tiden med att komma ihåg att andas, och att inte spänna mig så mycket. Det gick hursomhelst bra, nu har jag rätt ont men det har i alla fall nästan slutat blöda. Har fått starkare värktabletter, bland annat Citodon som jag tog för första gången för en timme sen... Tror inte jag gillar den värktabletten så mycket. Smärtan försvann men ersattes av en märklig trötthet och lite illamående. Hittills ser jag inte ut som en hamster förresten, men svullnaden kommer säkert under natten/imorgon.
 
Imorgon blir jag världens lyckligaste. Då kommer nämligen min snygging upp till Stockholm och bor hos mig ett par dagar. Samtidigt så är jag lite pirrig/nervös för vi har inte setts på ca fyra(!!!) veckor och vi har lite saker att prata om... Ska försöka få ihop ett inlägg om New York innan jag går och lägger mig ikväll, men annars blir det inga fler inlägg under tiden Henrik är här så ni vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0