pole dance nivå 2, pass 6

Dagens träning gick så mycket bättre idag än förra veckan! Dock så är jag omänskligt kall om benen trots uppvärming och styrka, så fort det är dags att börja använda sig av huden på benen som grepp blir mina ben isbitar. Inte kul. Blir så himla svårt att försöka få till typ Cross ankle release då eller Crucifix då. Glider bara ner.

Idag tränade vi Full invert, Cross ankle release, Inverted thigh hold, handstand och på slutet fick vi testa på att ha stången på spinny och då körde vi Hollywood spin -> piruett -> reversed grab spin -> någon snurr som jag inte har namn på -> klättring -> pole sit.

Full inverts går asbra nu! Så glad! Är säkert inte så snygga, men jag kommer upp ordentligt. Ska försöka med raka ben från start nästa vecka.

Cross ankle release gick helt okej, men som jag skrev, jag får inget grepp utan glider bara ner på golvet. Får väl antagligen försöka kompensera med knipa ordentligt med musklerna men jag har fortfarande (konstigt nog) svårt att hitta alla muskler i mitt skadade ben.

Inverted thigh hold var kul, men samtidigt lite läskigt (pga dåliga greppet...). Lyckades bara på ena sidan, på andra sidan (min dåliga sida) gled jag ner.

Spinny var intressant. Man blir stört yr och det är svårt att kontrollera farten. Hollywood spin fungerade rätt bra, men att gå över till reversed grab spin via piruetten var galet svårt. Så jag fick ju alltså inte ihop hela kombinationen. Klättringen var också svår, fick för mycket fart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0