pole dance nivå 2, pass 7

Dagens polepass gick faktiskt riktigt bra! Trots lite förkylning i kroppen. Visst kände jag mig lite svagare än vad jag brukar emellanåt men det mesta fungerade idag och det kändes himla bra mentalt. Idag tränade vi Full inverts som vanligt, Inverted crucifix, Thigh hold, Cross ankle release -> Jewel. Vi fick dessutom testa två trick man egentligen kör på nivå 3, Gemini och Shoulder mount.

Jewel är ett tungt trick och det kändes verkligen i ryggen. Märkte att jag är riktigt stel i axlar och rygg, måste verkligen stretcha... Fick lite tips av min instruktör också, har ju haft svårt att hålla mig kvar på stången då jag är så kall om benen. För att kompensera det måste man knipa åt ordentligt med benen men jag har svårt att göra det, mina knän böjs bakåt i vanlig ordning så jag har inte riktigt hittat hur jag ska göra än. Så fick ett tips om hur man kan "låsa ihop" fötterna för bättre knip och det fungerade asbra! Så Jewel fungerade faktiskt rätt bra.

Gemini gick lite sådär. Kul trick, snyggt dessutom. Fick till det med hjälp men på egen hand gick det inte så bra. Men det är ju ändå ett nivå 3 trick...

Shoulder mount känns helt omöjligt! Men å andra sidan kändes Full inverts det också i början. Vi körde väl egentligen inte Shoulder mounts på riktigt utan snarare någon sorts förövning. Och det var så sjukt tungt! Och kändes galet mycket i axeln. Man lyfter ju ändå hela sin kroppsvikt med hjälp av trycket från händerna och axeln mot stången. Måste nog jobba lite mer med överkroppsstyrka innan jag klarar det...

Sista passet för nivå 2 för mig (missar det sista för jag är på Våga Vara Egen-mässan nästa måndag)... Tiden har som vanligt gått helt sjukt snabbt! Tycker att jag har lärt mig riktigt mycket och min instruktör har varit kanon. Nästa omgång (mars-april) blir det nivå 3 (lite nervös, men det går nog bra) med en ny instruktör, hoppas och tror att hon är lika bra!

Avslutningsvis, fa-an vad jag älskar pole dance!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0