stretch 1, pass 6

Stretchen idag gick relativt bra. Men jag får fortfarande panikångest när vi kör straddle. Jag får svårt att andas och vill bara därifrån. Känns inte så jättekul direkt.

Spagaten på mitt bra ben (vänster) börjar ta sig! Sjukt kul. Jag har en bra bit till marken men jag kommer längre än i början av kursen i alla fall. Med höger ben fram är det svårare, får ont på baksidan av knät (mitt skadade) vilket skrämmer mig och det gör att jag har svårt att hålla mig kvar i stretchen. Är så himla rädd för att paja något även om jag egentligen vet att det är mer eller mindre omöjligt när vi stretchar så lungt och försiktigt.

Terminen börjar ta slut och det är dags att bestämma sig för vilka kurser man vill köra nästa omgång. Min instruktör tycker att jag är redo att gå upp till Stretch 2, men jag känner att jag inte är där mentalt än. Och det höll hon med om, så jag tror att kör 1an en gång till först. Däremot ska jag köra pole nivå 3 (hjälp!), enligt min pole-instruktör är jag redo för det. Vilket är himla kul för det visar ju att jag har utvecklats mycket de senaste veckorna. Lite skrämmande dock, kommer vara helt klart sämst i gruppen...

Efter stretchen körde jag OP. Men var ganska oinspirerad och dessutom kall som en isbit så det gick inte så jättebra. Var dessutom bara jag och en annan tjej där så det var ju rätt tomt och trist. Carro börja nästa termin så jag har någon att gå med!!

Lilla salen. Forever alone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0