pole dance nivå 2, pass 4

Tränade full invert, inverted crucifix -> handstand,  spinny climbreverse grab spin och ytterligare ett trick som jag aldrig uppfattade något namn på.

Full invert börjar ta sig! I alla fall på min bra sida. Dock har jag fått ett riktigt brutalt blåmärke på revbenen efter att ha gjort inverten på min bra sida, måste fråga om jag gör något fel som gör att jag smäller i stången... Den dåliga sidan går lite framåt, men det är tungt.

Inverted crucifix börjar jag bli rätt bra på, och att gå till handstand var kul. Riktigt läskigt i början dock, innan man fattade att "nej jag kommer inte ramla ihop om jag släpper ena benet". Tror dock att jag måste bli vigare både rygg och höftböjaren för att få den snyggare.

Spinny climb har jag fortfarande svårt för. Men å andra sidan vill inte benen hamna riktigt rätt på vanlig climb heller så jag vet vad jag måste öva på. Jag har verkligen sjukt dålig kontroll på kroppen.

Reverse grab spin var kul, men svår. I alla fall för mig och mina koordinationsproblem...

Blåmärksstatus: Vänstersidan sönderslagen (med överdrift). Konstigt blåmärke på revbenen, blåmärke mitt på foten (även på höger), några på ben och armar. Blåmärke på höger axel från "nergången" från handstand/inverted crucifix. Jag håller på att utveckla ett permanent blåmärke på insidan av vänster knä, tror det kommer från inverted crucifix (vilket är lite konstigt då man håller fast sig i låren... Antar att det är när man drar sig upp).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0