pole dance nivå 2, pass 2

Dagens pass var rena döden för insida lår! Åh smärta. Fast till min stora glädje så börjar det kännas allt mindre, huden vänjer sig (och hjärnan med). Vi övade full invert, spinning climb + pole sit, cross knee release och egg (tror jag att tricket hette, hittar hursomhelst ingen bild... Men går från pole sit till att dra ihop sig som ett ägg, armarna runt benen och huvudet mot knäna).

Full invert går inte! Hittar inte musklerna man måste använda för att dra upp rumpan mot taket! Är nog antagligen för svag... Får kämpa vidare med den, för den är riktigt viktig för ta sig vidare.

Spinning climb... Hahaha. Nej koordination har nog aldrig varit min starka sida. Hjärnan får helt enkelt inte ihop klättring med snurren och farten. Vanlig climb går bra, men får nog jobba en del på spinning climb.

Min pole sit är helt okej, den gör inte alls lika ont längre. Värre blir det ju när man skulle vika ihop sig i egg, aj!

Cross knee release är jag faktiskt riktigt stolt över! Den är nog inte den snyggaste än, men det går! Gör inte heller lika ont längre, och jag vågar hänga längre upp i stången nu. Ska försöka göra den lite smidigare och snyggare, just nu är den lite "långsamt hakig".

Kommentarer
Postat av: ellen

JAG VILL OCKSÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!

2012-01-10 @ 09:21:45
URL: http://ellenochvickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0