Eken Cup 2012

Om man skulle läsa igenom den här bloggen skulle man nog se att i åtminstone 50 % av inläggen så finns det något skrivet om vädret. Om det fruktansvärda regnet, om hur kallt det är eller, i bästa fall, om hur underbart det är i solen. Tyvärr är inläggen om solen ganska få. Och vädergudarna verkar ju inte vilja att det ska förändras den närmsta framtiden... Idag (liksom de flesta dagar de senaste veckorna) har det spöregnat. Fyfan vad jag är trött på det. Hallå, det är juli på söndag. J-U-L-I. Kan vi få hit värmen tack?!

Apropå regn så har jag inte skrivit något om Eken Cup som jag spelade med mina tjejer förra helgen. Det var en lerig historia om man säger så. Vi fick en torr match första dagen, sen började det fantastiska regnet. Vi hade ändå tur jämfört med många andra lag och slapp spela i spöregn, men leran kommer man ju inte undan. Leran, geggan, vattenpölarna. Men jag var så jäkla stolt över mina tjejer i jämförelse med förra året. I år gick vi in med ledorden "Den som inte är lerig efter matchen vill inte vinna" och alla var helt bruna efteråt (vissa kanske prioriterade leran lite väl mycket... men bara några haha), förra året hade jag bara en tjej som kämpade. Det ledde till ganska bra resultat mot lag som är på pappret bra mycket bättre än vi är. Att spela lika mot Skuru som spelar i nivå 1 normalt sett är helt okej, så vi lyckades vända geggan till vår fördel.

En skitmatch ledde till förlust (vi borde vunnit med 5-10 bollar), ett gäng bra matcher mot tufft motstånd ledde till 2 oavgjorda och 2 förluster. B-slutspel, första matchen var kanon. Vi spelade precis så bra som ska göra, lugnt och kontrollerat, ingen stress med dåliga avslut i anfall. Vi gör motståndarna dåliga och lyckas vinna med 1 boll. I kvartsfinalen dagen efter mötte vi Skuru igen (deras andra lag) och spelar tyvärr lite sämre och resultatet blev 4-8. Sega ben, trötta kroppar. Allt som allt, en helt okej turnering och vi var allihopa nöjda trots det dåliga vädret.

Bjuder på några mysiga bilder på mina brudar:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0