jag är inte beredd att gå än

Så det har tagit mig drygt en vecka att komma på vad jag vill skriva om studenten, för tankarna har gått fram och tillbaka. Det är nästan så jag börjat undra om jag har gått och blivit manodepressiv.

Studenten började regnigt och fortsatte tyvärr regnigt. Lite glädjedödare faktiskt. Att springa ut till ett paraplyhav och stå och hoppa på flaket i fem grader och regn var väl inte det ultimata. Men jag tror inte det var det som gjorde att jag tyckte att studenten var lite jobbigare än jag trodde och defintivt inte lika kul som jag hade trott och hoppats på (även om det nog varit bättre om solen varit på plats). Nej problemet är nog att jag är en person som har jättesvårt för förändringar, och då menar jag verkligen jättesvårt. Jag saknar redan skolan och klassen, saknar gemenskapen, tryggheten, ja alla vänner och ovänner jag har haft de senaste 3 åren (okej, 2 1/2 åren då...).

Så de första dagarna efteråt var grymt jobbiga men nu, en vecka senare har det börjat kännas bra. Nu känns det bra att vara ledig, att vara fri. Jag kan umgås med mina bästa när jag vill, för att jag kan. Jag kan vänta på nattbussen vid slussen kl. 02.50 en fredagsmorgon och gå upp sent på eftermiddagen, för att jag kan. Det är inte lika jobbigt att sakna, för jag vet att jag kommer se alla igen. Och framförallt känns det skönt att inte ha några måsten, inga läxor, prov, uppsatser eller rapporter att skriva. Det känns förbannat bra. De kommande månaderna ska jag inte göra något jobbigt, jag ska bara njuta av livet och umgås med mina vänner. Till hösten någon gång hoppas jag på jobb. Men det tar vi då.

Kortfattat om vad som hände på studenten då. Champagnefrukost hos Fredrik på morgonen. Mysigt och trevligt, bästa klassen. Bra mat, äcklig champagne och "smek-sången". Sen vandring till skolan i regnet med sång, skrik och visselpipor. Samling för alla avgångsklasser med rektorn i samlingssalen, ingen jävel brydde sig om vad han sa eller om de låtar som sjöngs, underbart. Lite extrafrukost, samling med Diana och skriva i studentmössorna. Sen dags för utspring och eftersom SMEK09B är bäst så sprang vi ut först. Låååång väntan längst fram i utspringskön, sen utspring som gick sjukt snabbt, träffa familjen. Det var sjukt kallt så jag gick tillbaka in i skolan ganska snabbt för att byta om. Sen dags för flaket. Vårt flak var awesome, lagom högt, bra musik och självklart bästa smek. Kylan förstörde grymt mycket och efter knappt en timme så hoppade vi av, helt stelfrusna. Krävdes lång varmdusch + bastu för att få tillbaka värmen och rörligheten.

Min mottagning var trevlig, fick mycket fint. Ett jättefint kakfat från min gudmor, en flaska champagne från min gudfar, halsband från odd magnusson och en filt från farmor, pärlörhängen från mormor och morfar, ett Efva Attling halsband (som jag bytte till ett armband) från fam. Lundin, Thomas Sabo-berlocker från fam. Gerke, presentkort på Guldfynd av fam. Göransson och fam. Larsson och ett objektiv och bidrag till en bartenderutbildning av min familj.

Sen på kvällen var vi hos Daniel. Alla var löjligt fulla och vi hade sjukt kul, haha!



Laleh – Vårens första dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0