bloomsday irish pub

Kom precis hem från lite olagligt jobb. Fick stress-hoppa in på Jessicas jobb eftersom hon ville vara ledig eftersom hennes pappa och kusin är här. Så ikväll/inatt har jag varit bartender på en irländsk pub här nere, riktigt kul faktiskt. Mycket nytt och även fast det inte var överdrivet mycket folk ikväll så var det rätt stressigt ändå. Hälla upp öl från tapp är bra mycket svårare än vad jag trodde förresten. Men som sagt, väldigt roligt och fick 22 € i dricks, helt ok med lite pengar så där (ska få lite mer i riktig lön sen också). Och en ros av en fantastiskt charmig engelsman också... Serverade förresten Erik Grönwall och Anton Hysén ikväll också. Nej okej, det gjorde jag ju inte, men snacka om dubbelgångare. Löjligt lika (och Anton Hysén-kopian var såklart sjukt snygg...).
 
Nu sitter jag här och äter lite nattmat. Enda tråkiga med att jag fick jobba ikväll var att jag missade den fantastiska plockmat-middagen som jag, Hanna och Camilla precis inhandlat. Så nu kör jag lite ensamfest här med pan con tomate, sjukt god skinka från bouqerian (grym matmarknad), parmesanost och en (i och försig ganska äcklig) brie de meaux. Ska snart gå och lägga mig, sjukt trött!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0