jag lever

Nu är det ett bra tag sen jag skrev något här. Har egentligen inget intressant att skriva om för dagarna här ser just nu mer eller mindre likadana ut. Men nu vet ni att jag lever i alla fall.
 
Hostan har börjat ge med sig nu, underbart. Så nu kan jag börja vistas bland folk igen utan att skrämma livet ur dem med mina baciller. Funderar på att ge mig ut imorgon och lämna ut mitt CV, det kan ju knappast skada även om jag troligtvis inte kommer få något jobb på grund av det där jäkla NIE-nummret. Snacka om timing, att de ändrade reglerna/lagarna just nu i år... Skulle verkligen vara soft med ett jobb så man får något vettigt att göra, börjar bli rätt rastlös. Dessutom saknar jag baren riktigt mycket faktiskt. 
 
I fredags och lördags var mamma och pappa här. Det var mysigt att träffa dem igen efter så lång tid. I fredags var vi ute och åt middag på kvällen och i lördags så var vi på en matfestival och åt vin och käkade supergod tapas tillsammans med mina flat-mates. Blev lite shopping också, fick ett par schyssta löparskor så nu jäklar ska jag komma igång med lite träning här nere (har ju rätt mycket fritid...). 
 
Annars så är det inget speciellt att skriva om. Jag trivs jättebra här nere även om det är segt att gå utan jobb (+ att jag saknar er där hemma såklart!). Mina flat-mates är underbara, grymt sköna brudar. Vädret är fortfarande rätt bra här nere även om det börjar bli lite kallare nu, det vill säga man kan inte alltid gå i shorts. Och nätterna spenderas ibland på annat håll vilket är väldigt mysigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0