mañana mañana

Ibland blir man trött på spanjorerna. Ett bud skulle ju komma med mitt kort igår, men nej, det blev ju inte så... Istället fick vi nöjet att prata med någon spansk man i telefon (och nej han kunde inte prata engelska, och nej jag kan inte prata spanska) och det vi fick ur honom var "mañana" varpå vi svarar "no, hoy?" och får svaret "no, mañana" och sen säger han "hasta luego" och lägger på. Skön grej.
 
Så denna dag började för mig 08.45 sittandes ute i vår port för att vänta på den kära kuriren. Hade ingen lust att chansa på att han skulle ringa igen. Vid typ 10.45 kom han äntligen och jag fick till slut mitt kort. Frihetskänslan att slippa låna pengar av mina flatmates är underbar. 
 
Sen drog vi en sväng tillbaka till skolan och låtsades vara nya elever. Haha! Det bästa var att några gick på det, vi sa att vi inte kunnat hitta några flygbiljetter så det var därför vi kom tre dagar sent... Så vi fick tisdagens och onsdagens drinkprov, låtsades fuska varpå några i den nya gruppen högt sa att "are they cheating??". Dagens. Köpte EBS-hoodien, grymt skön. Äntligen en tjocktröja med en hel dragkedja.
 
Åter till lägenheten där vi började fila på våra CVn/personliga brev. Tror att det blev bra. Känns alltid lika spännande att skriva om hur bra man är... Passade även på att söka på ett säsongsjobb i Österrike som jag och Linn sa att vi skulle söka på om vi klarade bartender-kursen. December till April i Bad Gastein, jobb på nattklubb 50 timmar/vecka, boende + frukost och middag och liftkort ingår i lönen. Vore inte helt fel. 
 
Ikväll ska mina roomies troligtvis ut. Men lilla jag stannar hemma för jag har fått en härlig förkylning (igen) och hostar som en idiot. FML.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0