bienvenidos a barcelona!

Framme i Barca! Sitter just nu i lägenheten och försöker att inte röra på mig allt för mycket… Det är så sjukt varmt här nere, vi har vidöppna balkongdörrar och fläkten på men man svettas ändå. Vi var ute och gick omkring kollade runt lite för någon timme sen och det typ forsade svett på ryggen. Galet!

Flygresan gick bra, jag hade världens tur och fick en hel ”tre-rad” för mig själv så jag kunde ligga ner hela resan. Så jag lyckades faktiskt sova någon timme. På flygplatsen i Barcelona så mötte jag upp Olivia, som jag planerat att åka tillsammans med från flygplatsen (delar även rum med henne här i lägenheten). Vi fick även sällskap av ytterligare en svensk tjej, Linn, men hon bor i en annan lägenhet.

Lägenheterna ligger i ett gammalt hus så allting ser rätt coolt ut. Det är kanske inte så fräscht här inne (köket är ett skämt) men helt okej ändå faktiskt. Vi delar lägenhet med ytterligare en tjej (tysk tror jag) som ska gå på kursen med oss och med två killar som tydligen inte går kursen. Har faktiskt ingen aning om vad de sysslar med, har inte hunnit prata med dem. Vi hoppas på att det inte kommer flera som ska bo här för då blir det jäkligt trångt… 

Så hittills idag har jag och Olivia gått omkring och kollat lite på kvarteren här omkring. Eftersom det är söndag är typ allt stängt. Till och med mataffärerna är stängda vilket innebär att vi knappt har kunnat handla något att äta till frukost imorgon. Det ända som är öppet är små ”hål-i-väggen”-affärer, där det typ bara finns glass och chips, men har lyckats få tag på lite vatten, flingor och någon form av mjölk i alla fall. 

Nu vet vi inte riktigt vad vi ska hitta på. Det är för varmt för att bara vandra omkring, vi vet inte riktigt var stranden är och vi har inte köpt något busskort än. Tänkte prata med de på skolan imorgon och se om de har några tips om vilket sorts kort vi ska köpa. Dessutom är vi så himla trötta så det blir nog slappa på rummet tills ikväll då vi ska försöka hitta något ställe att äta middag på. 

Skolan börjar imorgon kl. 10, ska bli spännande att se vilka andra som går kursen. Och att hitta dit, haha!

Lägenheterna från gatan, jag bor på andra våningen i mitten - vid den bredaste balkongen och vidöppna dörrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0