lady gaga, globen 2012-08-31

Dagen efter Coldplay så var det dags för Lady Gaga. Eftersom vi hade ståplats så var vi där och köade från kl. 12. Mysigt nog så spöregnade det och var allmänt kallt och äckligt. Vi hann köa ute i ca tre timmar, sen var personalen på Globen jätteschyssta och släppte in oss så vi fick köa inomhus istället. Så vi köade även tre timmar inomhus, där alla satt klistrade på varandra (man hade mindre än en halv kvadratmeter att sitta på...). 
 
Tack vare regnet och att vi var där så tidigt så hamnade vi så långt fram i kön att vi kom in i "monster pit". Lady Gaga hade en sjukt cool scen och ut från scenen gick en "runway" i en cirkel och i mitten av den var monster pit. Så vi stod mitt i showen med Gaga och dansarna runt omkring oss. Så sjukt nice. 
 
Jag kan inte påstå att jag är världens största Lady Gaga-fan, men jag älskar ju live-musik och Gaga är en sjukt bra performer. Hon sjunger jättebra live, hade ca 12 klädbyten (alla lika spektakulära), dansarna var awesome, scenen var helt sjuk och vi stod ca 3 m ifrån henne. Allt som allt, konserten var asbra. Inte riktigt lika bra som Coldplay (de vinner på känsla) men helt klart en awesome upplevelse. Hon har en riktigt skön publikkontakt också, pratar mycket direkt till publiken, tar upp fans på scenen osv. 
 
Mina favoriter var Bad romance, Born this way, Judas, Poker face, Alejandro och Paparazzi. Riktigt bra tryck i publiken under de låtarna. 
 
Tog en massa bilder, så här kommer några:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0