...................................

Jag vet att mer eller mindre inga av mina vänner (vilka är de enda som läser min blogg, HEJ PÅ ER!) kommer bry sig om innehållet i det här inlägget men jag måste få skriva det här... Få ut känslorna typ, reagera lite.
Saxat från klubbens verksamhetsberättelse säsong 10/11:

F00
"Vi har ett samarbete med F99 då vi tränar tillsammans. Några av våra tjejer matchspelar även med F99. Vi blir väldigt många på träningarna, mellan 30-40 st. För att kunna nivåanpassa träningarna har vi delat in lagen i 4 olika träningsgrupper. Vi gör i grunden samma övningar men kan på detta vis förenkla och avancera övningarna så att de passar rätt behov. Detta har fungerat mycket väl både för tjejerna och för oss tränare. Till hösten hoppas vi på ett fortsatt samarbete med F99. Det optimala vore att ha en gemensam träning och en med enbart vårt lag."

Observera meningen "Detta har fungerat mycket väl både för tjejerna och för oss tränare". Eh... Alltså tillåt mig att skratta.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
Vafan, har de ens varit närvarande på träningarna? (när jag tänker efter, så nej.). Det har INTE fungerat mycket väl för varken oss tränare eller för tjejerna. Herregud vi har varit ca 30-40 spelare på träningarna! Det hade ju inte varit ett speciellt stort problem egentligen, om det inte vore för att jag och Madde (som tränar F-99 tillsammans med mig) måste ta hand om alla 40 tjejer för att F00 knappt har några tränare själva? Alltså inget ont om hon som tränar F00, det är bara det att hon inte riktigt har tillräcklig kunskap att träna tjejerna. Eller hon kanske har det men inte riktigt är kapabel till att lära ut det till tjejerna, ingen riktig pondus. Och monstret till mamma som styr hela laget med järnhand behöver vi inte ens prata om... (elakt? ja kanske men ärlighet varar längst).

Nej det ska bli så jävla skönt att få starta om på nytt till nästa säsong och bara träna våra underbara 99or. Att vara bara runt 14 tjejer som alla lyssnar och vill lära sig. Visst var det inget fel på 00orna (alltså tjejerna), men hela grejen blev ju så fel. Hoppas att situationen för de tjejerna löser sig, förbannat synd om dem annars.

Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Sop

Men du är inte bitter... ;)

2011-05-25 @ 11:52:27
URL: http://tionollfem.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0