10 days update

Längesen jag skrev, så här kommer en liten summering över vad vi har hittat på sen sist:
 
Var med Henrik mer eller mindre hela förra helgen, mysigt. Han jobbade på lördagseftermiddagen/kvällen så då gick jag hem till lägenheten och hängde med Cami ett tag (Hanna och Jessica var ju hemma i Sverige). Sen gick vi bort till Zahara och hälsade på Henrik i baren, han bjöd oss på goda drinkar (mojitos och frozen strawberry daiquiris + vi fick varsin amaretto sour från två glada nya zeeländare).
 
 
Satt där till stängning, gick hem ett tag och sen över till Henrik igen. På väg till honom hittade jag en antagligen något överförfriskad man i vår trappuppgång. Så kan det tydligen se ut kl. 04.45 en söndagmorgon i Barcelona...
 
 
I måndags och tisdags gjorde vi inget speciellt, hängde här hemma mest. Camilla drog hem till Sverige i tisdags (och kom "hem" igen i fredags) så vi var bara tre här hemma i lägenheten. Kändes lika konstigt som när Hanna och Jessica hade åkt. 
 
I onsdags var det generalstrejk här nere (och vad jag har förstått i större delen av Sydeuropa). Allt var stängt, poliser och demonstranter lite överallt och man hörde helikoptrar och pistolskott (gummikulor...) lite då och då. Vi var ute och gick lite på stan lite senare på dagen när det värsta antagligen var över för det var verkligen nästan helt dött på gatorna. Lite spökstadsvarning, ganska creepy faktiskt. 
 
 
På kvällen gick vi ut. Började på Shoko nere vid stranden, men var inte där så länge för vi träffade en av Jessicas "kompisar" från Bloomsday som tydligen hade något vip-bord på klubb brevid. Han tyckte att vi skulle hänga på honom dit så det gjorde vi. Ångrar att vi inte stannade kvar på Shoko... Jag och Jessica misstänker nämligen att vi fick i oss lite mer än bara alkohol tyvärr. Det hände inget speciellt och vi mår bra så var inte oroliga därhemma, men vi kände oss lite märkliga under kvällen. Jessica kommer inte något ihåg alls från kvällen och jag hade noll kontroll över ben och armar. Känns så himla dumt, här har man gått och varit försiktig och inte ställt ifrån sig drinkar, tagit emot drinkar från främlingar osv. men så fort det är någon som man "känner" så tänkte vi inte på det alls. Nej inga "vip-bord" med sprit mer. Någonsin. Jaja, nu har vi lärt oss det i alla fall...
 
På torsdagkvällen så gick vi bort till Travel Port Bar som ligger här i närheten för Henrik och Andre skulle möta ett par andra bartenders från en annan bartenderskola i en speed/flair-tävling. Men när vi kom dit så visade det sig att den blivit inställd för de andra bartendrarna visste tydligen inte om det... Det blev uppskjutet till nu på söndag vilket innebär att jag kommer missa det, suck. Hade varit sjukt kul att se. Så resten av kvällen satt vi och hängde med Henrik och hans nuvarande elever (bara 7 stycken!). Senare på kvällen så körde Andre en liten uppvisning i flair i alla fall. Kul, han var faktiskt riktigt duktig även om han tappade flaskan en gång... Imponerad över folk som är duktiga på flair, som inte bara har koll på flaskor och shakers utan även blandar drinkar samtidigt. Efter det gick jag, Hanna, Jessica och Henrik och käkade kebab, så nu har jag provat på det också. Det var faktiskt gott, även om jag tror att kebab hemma i Sverige smakar lite annorlunda...
 
Andre flairar i baren.
 
I fredags kom Camilla tillbaka så nu är familjen samlad igen de sista dagarna jag har kvar här. Jag, Hanna och Jessica åkte till ett shoppingcenter där jag köpte ett par jeans på Zara (älskar Zara's byxor, den enda affären som har byxmodeller som passar mina knän!), en present till Anton och smink för ca 900 kr. Sved i plånboken. Men det jag köpte är så mycket billigare än hemma i Sverige, köpte startkitet från bareMinerals (foundation och sånt) vilket kostade ca 600 kr, ungefär 400 kr billigare i Sverige. Älskar det redan så det var helt klart värt och enligt Hanna så höll hennes kit i nästan ett halvår. Köpte även lite hudvårdsprodukter, har fått lite halvtaskig hy här nere så kände för att prova något nytt. 
 
I lördagskväll så var jag hemma hos Henrik. Hans flatmate hade lite vänner över så vi hängde med dem ett tag, drack lite vin och även lite sydamerikansk kaffelikör som en av de andra hade med sig. Lite spontant hängde vi med de andra ut till en bar också, drack en Caipiroshka med jordgubbar som faktiskt var riktigt god. 
 
Donnie, Henrik's flatmate som började spela säckpipa kl. 01.00 (okej vi andra hetsade lite...). Grannarna uppskattade det säkert hehe. 
 
I går så var jag och tjejerna iväg och såg på sista Twilight-filmen. Den var faktiskt rätt bra, även om de hade ändrat en del från boken. Vissa saker förstår jag att man ändrar, men andra inte... Bra gjord film hursomhelst. 
 
Det börjar bli löjligt lite tid kvar här nere nu, på onsdagkväll åker jag hem till kalla Sverige. Blä. Saknar redan Barcelona och mina bästa här även fast jag fortfarande är kvar. Ska dock försöka att inte tänka så och njuta av de sista dagarna. Sen fortsätter ju cirkusen hemma med tandoperation på torsdag, Egypten-resa på lördag och New York om 2 1/2 vecka. Så det blir nog bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0